Tekniken, Skavlan o these days

20111018-114747.jpg
Tänk att jag kan ta ett foto med mobilen på mig i min gamla Dolly-morgonrock, rita lite, fippla lite i telefonen o så blir det så här fint. I like it! Tekniken these days asså.

Igår kollade jag på senaste avsnittet av Skavlan. Där frågade reportern Niklas i ett inslag om bistånd, människor hur mycket dom gav o.s.v. Bl.a. frågade han en man om han ett fattigt barn i Bangladesh var viktigare än att ha en plattTV. -Barnet, svarade mannen självklart. -Men du har en plattTV eller? kontrade Niklas.
-ja.

Och man skrattar. Man känner igen sig. Det är det där med prioriteringar. Jag har visserligen ingen plattTV men en fin telefon. Se det. 18.40 in i inslaget. Det ligger på SVTplay. Hur tänker vi? Hur prioriterar vi? Och varför? Behöver vi så mycket pengar?

X/e

20111018-121505.jpg

Kommentera

