Fru Dolly Parton

Vilken kvinna.

V I L K E N K V I N N A ! ! !

Visst gillade jag henne innan. Men efter gårdagens konsert fullkomligt ÄLSKAR jag Dolly Parton.
Så proffsig. Så personlig. Så talangfull. Så flickaktig. Så innerlig. Så rolig. Jag visste inte att vår Dolly kunde platsa som stor förebild även för mig. Inte stor som i att hon har stora bröst, utan i att hon är sig själv och tar plats. Är dam. Och tar plats. På ett självsäkert, självklart men ödmjukt sätt.

Hennes scennärvaro, vänlighet mot alla på scen, personliga berättelser, självklara Gudsförtröstan och kristallklara sång gjorde stort intryck på mig och jag lämnade konserten med en känsla av att vara upplyft. Tills jag kom ut i monsunregnet och blev genomdränkt. Men iallafall.
Hon kommunicerade ett hopp och en framtidstro grundad i att världen och livet är som det är, men vi kan få gå igenom det tillsammans. Och ha konsten som hjälpmedel. Hon pratade om att följa sina drömmar och tackade sin publik för vårt stöd som gjort det möjligt för henne att förverkliga sina.
Genom sitt sätt att vara, sjunga och prata blir jag motiverad till att inte hålla igen! Att våga drömma och våga leva. Hon har gjort en klassresa. Och hon pratade ärligt om att hon fått göra uppoffringar för att nå fram. Men hon ger genom hela sitt varande ett framtidshopp som heter duga, och en uppmaning till att njuta av allt som är vackert i livet just nu.
Tack Dolly. Dig skulle jag gärna dricka en kopp kaffe med.

Annat som gjorde min kväll minnesvärd var utsikten över alla fullgångna och begynnande flintar neråt raderna

20110829-015643.jpg och det söta äldre paret framför oss som hade med sig låttexter som de såg ut att följa med i

20110829-015746.jpg
So long
X/jenny

Kommentera

