Härliga Höst

Å å å! Nu är den strax här. Den ljuva, lugnande, klara hösten. Och som alltid känner jag mig så redo. Och som alltid är jag lika förvånad att jag känner så. För när våren går över i sommar är jag stressad. Jättestressad. Den är ju snart över! Denna superkorta förhoppningsvis varma period på året vi kallar sommar och som förvandlar alla oss svenskar till sociala, riktigt trevliga prickar när vi inte längre behöver gömma oss under paraply eller i någon mastodontjacka.
Ändå känner jag mig klar och redo. Nu när vi går mot höst. Jag är liksom fördignjuten. Och nöjd.
Jag gillar nog årstider helt enkelt. Förändringen. Det nya. Den nya luften. Doften. Skillnaden.

Och hur kan man börja hösten bättre än genom ett gäng second-handrundor? Idag besökte jag och lilla e vår favorit second hand, där vi drack dansk saft och köpte den här fina gula kudden (längst fram)

20110822-024910.jpg

20110822-024922.jpg tillsammans med denna nyvirkade matta har vi nu fått ett sovrum som andas frid, färg och vila.

20110822-025100.jpg
Dessutom kunde jag inte låta bli att köpa detta söta förkläde- passar perfekt till min samling!

20110822-025249.jpg Återkommer snart med en inspirationssaga från sommaren
Love/J

Kommentera

