Tekniknördar o tiggare

Ny brosch och ny app!

20110706-093827.jpg
Har semestrat ett par dagar med man o syster. Gjorde klart en brosch innan jag for. Love it. Känner mig lite tekniknördig me mina fotoappar men det e ju så himla kul!

Vi satt i parken o åt lunch och funderade på hur man bäst hjälpte de som gick runt o tiggde. Brakes My heart. Och jag vet, då jag delvis vuxit upp i ett superfattigt land, att det inte är helt oproblematiskt att ge pengar till den som ber om det… Vart hamnar pengarna? Hur ska man tänka och göra? Hur gör ni?

Träffade min pappa senare på kvällen. Han har just varit i Brasilien. Där finns det 25 miljoner barn som bor o lever på gatan. Det är 12% av hela deras befolkning. 25 miljoner …

Vad gör vi? Slutar köpa fotoappar? Kan vi prata om det? Mitt i semestern…?

Xox/ellen

Supersvårt jag vet. Jag bestämmer mig för olika ungefär varje gång jag stöter på någon som ber om pengar. Men när jag tänker igenom ”ge eller inte ge”-grejen återkommer jag till att jag behöver fortsätta att ge- för att göra n å g o t, hålla m i t t hjärta mjukt och på något sätt agera inte ignorera. Sedan är det upp till den personen vad han/hon använder pengarna till.

Världsfattigdomen däremot… Hur lever man ett rättfärdigt liv? Vad är mitt ansvar? Kan inte någon bara säga hur och vad jag ska göra….??
G u d . . . ?

En enklare fråga: hur har du rundat fotona i kanten?
x/jenny

suck och hurra. du är bra. men lite rättvisare måste jag väl kunna leva?
appen heter picframe och är det enda du behöver. love you! /e

Abselut. Och jag måste ta en dag snart och fundera ut hur… Hitta den där himla balansen.
Suck och to be continued…
/j

2 thoughts on “Tekniknördar o tiggare

  1. Pingback: Hemmagjord enkel coiffe « distant diying

  2. Pingback: Hemmagjord enkel coiffe for you « distant diying

Kommentera

