påskägg o jesus

som utlovat!

en av mina favoriter är margareta melin. hon skriver så vackert. bland annat har hon skrivit flera psalmer. i en av hennes verser står det ”i dig vill jag förbliva, mig gömma i din nåd…. du ger mig mod att söka mitt sanna ansikte.” Jag hittade en gammal skolpsalmbok på second hand eller loppis kanske det var, för länge sen.  Jag tycker mycket bättre om mina påskägg sen jag klädde dem i utrivna blad ur psalmboken. En vän till mig, som fyller år, har just förlorat en nära vän. alldeles ung och med en ny liten familj. Hon ska få det ena påskägget. Hönorna och kramset kan gömma sig under psalmerna. Få saker tröstar som en psalm och en varm kram.

(fråga på om ni undrar hur det är gjort och skicka oss gärna era varianter på påskägg: )

x/ellen

vackra vackra vackra! Och nådefulla. Vad kan vara mer läkande än ett psalmägg fyllt av goda saker för både kropp och själ? Kompassen känns igen och gillas skarpt. Var som vanligt ljuvligt att ha dig här, drömde om en idé till two birds inatt. Detta är för övrigt en sida som bör följas – 2 av mina bästa som gör finaste låtarna. Lyssna och vila,

xo/ jenny

2 thoughts on “påskägg o jesus

Kommentera

