resurser och snåltider

det är snåltider i det vingrenska palatset.

man borde i och för sig alltid tänka på att det alltid är snåltider. vi borde hushålla med jordens resurser. dom räcker inte hur länge som helst och nya växer inte på träd. Hur som. folk fyller år. Så man tager vad man haver!

Först var det min syster som fick det här lilla paketet inslaget i glansigt gammeldags skafferihyllspapper jag fått av min mor.

Dekorerat med garnstumpar. Som hon sedan själv snurrade ihop till nya garnstumpar. win win. : )

Sen blev det våffelkalas för Linn. I vårt köksfönster stod några pelargonskott i sina små vasar och väntade på att bli planterade. Så jag tog ner byttan med tapetprover från måleributiken – superbilligt och bra! rotade fram en innerkruka, lite sånadärkulor man har i botten och en konservburk ur skafferiet, lite lim, en 2l plastpåse, en matkniv, sax, penna och en etikett och satte igång. så här blev det:

jag stoppade innerkrukan i en liten plastpåse innan den fick åka ner i sin ”kruka” så att den inte rostar sönder när den härliga Linn vattnar sin lilla blomma. sen tog jag kniven och puttade ner det som stack opp.

voila!

re:design, kreativitet och…pelargonskott. så kan det gå.  xx/ellen

så fin blomkruka! Tror jag måste göra en likadan genast och bums. Kanske kan användas nästa helg på trädgårdsfesten… we´ll see we´ll see.

xx jenny

6 thoughts on “resurser och snåltider

  1. Och jag blev så glad så glad!! Och så inspirerad att Jag rotat fram en tapet som nu väntar på att nån konservburk ska bli tom🙂 Tacktack och kryakrya!!

Kommentera

