Nydeliga Nunnor

Är hemkommen från en högst lyckad helg hos systrarna på klaradals kloster. Och vilka systrar sen! Blir så inspirerad av deras öppenhjärtlighet, vishet och klokskap blandat med stor ödmjukhet och erfarenhet. Dessutom var de väldigt roliga att vara med, och jag tänker mig absolut en fortsättning på denna lyckade återhämtning till här och nu som innebar mycket tystnad, tidegärd, långsamma måltider som gjorde att maten s m a k a d e så mycket mer. Och godare. Promenader i sol och vårvinter i den lilla byn Sjövik, som vissa busschaufförer menar är ”paradiset på jorden”, och däremellan varvad läsning och sömn.
Hade det inte varit för att jag hann längta s å efter mina pojkar, skulle jag gärna återvända varannan dag.
Detta rekommenderar jag varmt och starkt till alla västvärldens kvinnor som generellt sett är bättre på att hålla många bollar i luften än på att fokusera på en boll i taget.
Love/Jenny

Kommentera

