Good for nothing just pretty och postmodernismen

jag behöver färg. och samtidigt vitt. Ett kalas kanske. fyller ju år snart. eller en sista-minuten? vi var ju aldrig riktigt på nån honeymoon. Fast mest av allt vill jag nog bara vara hemma och vara pigg nog att pyssla och bjuda in den som mä vill pyssla på pyssel-te. Vi kunde göra sånna här good-for-nothing-just-pretty dekorationer som jag hittade här. Massa fina bilder…

Idag åker Jenny till Israel/Palestina. Konstigt. Jag fick sån overklighetskänsla när vi åkte hem från USA i somras. Var världen bara så här liten? Så liten så att jag kunde åka till andra sidan på en dag. Overklighetkänslor ska visst vara vanliga hos oss i den postmoderna tillvaron. Läser om sånt nu i skolan. Ska skriva ett arbete om 70 och 80-talister. Våran diy och bloggyra och kärleken till retro. m.m. Man måste ju inte analysera allt. Men det går.  Skriver kanske lite om det då när jag är klar. Vill ni höra?

I´d sure like to invite someone over and make good-for-nothing-just-pretty-decorations like this one (klick on the image for source)

x/ellen

2 tankar om “Good for nothing just pretty och postmodernismen

Lämna en kommentar