Måndagskalas a la Bon Vintage

Madeleine på Bon Vintage mådagskalasar. Jag peppade igång och måndagskalasade jag med. Framför en skoluppgift som ska vara inne imorn, med kaffe i finkopp och Tant Marits kanelmandelchokladkarameller som min kära mor skickade till mig förra veckan.

Jag peppade också igång på att ge sig själv lite utrymme att vara måndagsdepp. Eller nej, depp är väl att ta i. Men som Madeleine skrev så har vi precis ställt fram klockan en timma och det kan betyda att man behöver peppa igång veckan lite extra. Det ligger något i detta som jag hela tiden glömmer. To give my self a break.  Att ge mig själv lite utrymme att inte vara på topp. Jag har en tendens att tänka, precis som jag gjorde imorse, att ”jag fattar inte varför jag är så trött! kom igen ellen” och helt glömma bort att jag rest fram och tillbaka till Göteborg, lagt maaaassa sång till two birds-skivan, pluggat och bytt till sommartid. Hoppet är inte helt ute med mig. Det har blivit bättre. Men jag har fortfarande en bit att gå och just idag behövde jag en påminnelse om att man kan behöva ett litet måndagskalas. Tack Bon Vintage : ) 

20120326-125341.jpg

At Bon Vintage I found that madeleine had a monday party going on. A great idea. After an intense weekend of recording song for the two birds album I needed to be reminded to give my self a break. It´s ok. So I threw my self a monday party with coffee in the fancy cup and some chocolate mum sent me last week.

med måndagskärlek/ with monday love

ellen

Lämna en kommentar